BUKU NATRAH




"Natrah adalah kisah cinta dua insan agungyang menyatu dengan kisah cinta bangsa melayu kepada agamanya hingga mencetus rusuhan yang tragis di Singapura"


UNTUK MENDAPATKAN NASKAH BUKU INI SECARA ONLINE SILA PERGI KE PAUTAN;

bukunatrah.blogspot.com
www.penerbit.utm.my

13 comments:

fansuri December 15, 2009 at 11:48 PM  

saya dah dpt buku ni masa tgk teater natrah 13 dis tempohari... sedang membaca dari bab ke bab.. tak boleh nak tinggal2.. gaya penulisan Datin membuatkan saya tak sanggup berpisah dgn buku ni.. sambil menyusukan anak pun boleh baca! hehehhee

Fatini's Fan December 17, 2009 at 2:03 AM  

Yes...me too. kalau siapa yang tak kenal penulis ni memang tak tahu, tapi bagi saya pengikut beliau sejak artikel di Dewan Masyarakat keluar, penulisan beliau sungguh menyengat! hingga terbawa-bawa ke dalam kehidupan harian ..kepada semua di luar tu..sangat sangat rugi kalau tak baca kisah Natrah ni..well done penulis!

admin December 26, 2009 at 12:46 AM  

alhamdulillah..saya dah memiliki buku ini..dan buku yg kuar pada 1989 tu pun turut ada dlm simpanan saya.

tahniah, gaya tulisan datin yg mudah dan menarik untuk dibaca membuatkan sy tak jemu2 mengulangi membacanya.

sapa yg tak baca buku2 mcm ni konfirm rugi!

terima kasih!
azmil_skywalker@yahoo.com

admin January 30, 2010 at 3:41 AM  

salam perjuangan buat datin fatini yaacob..

terima kasih krn sudi meluangkan sedikit masa melawat forum kelolaan saya pagi tadi. ia merupakan satu penghormatan dan saya amat berbesar hati kerana nama datin dikenali ramai.

saya akan paparkan karya datin di ruang depan forum sebagai tanda terima kasih saya dan secara tak langsung mempromosikannya.

Anonymous April 3, 2010 at 5:17 AM  

Assalamualaikum...saya Abdul Aziz Mohamad.Buku Natrah memang tidak boleh dilepaskan walau seketika...buat masa ni saya dah membacanya sebanyak 5 kali dan ketagihan kerananya..Kupasan yang sangat menyentuh hati sesiapa pun..menitik air mata jika menghayati kepayahan seorang wanita yang menjadi mangsa keadaan ketika itu.Memang sangat rugi jika tidak memilikinya.

Ramli Abdul Rahim June 19, 2010 at 7:37 PM  

Salam tahniah

Anonymous August 16, 2010 at 11:11 PM  

salam..akili..saya telah pn mndapatkan dan membaca buku ni..sbg bekas seorang mahsiswa pngkususan sejarah, saya merasakn buku ini mmg terbaik krn memberi ulasan dan perincian dgn bukti2 utk mnceritakn tentang siapa itu natrah dan perjalanan hidupnya..semasa stdy dl pn saya pernah membuat sdkit research ttng natrah di libry dan arkib negara..dengan terbitnya buku ni, ianya telah menambahkan lg pngtahuan saya ttg natrah dan org2 yg trlibat di dlm hidup nya..saya kajian yg mntap dgn disertakan bukti2 dokumen dan gambar2..tahniah datin krn telah berjaya membawa kisah natrah ini utk kembali dingati dan dihayati oleh generasi baru...

Anonymous January 16, 2011 at 8:45 AM  

salam..saya anak jati terengganu dibesarkan di kemaman.sebelum ini nenek saya penah menceritakan pasal natrah..katanya dia adalah kwn rapat pada natrah pada zaman anak dara di kemaman.. baru2 ini ada yg menemu bual nenek saya di kemaman..saya tidak sabar2 untuk dapatkan buku natrah untuk mengetahui jalan cerita yg sepenuhnya....saya sangkakan hanya lah cerita dongeng semata2..pada hakikatnya cerita ini sangat bermakna untuk negara.

Anonymous January 16, 2011 at 8:46 AM  

salam..saya anak jati terengganu dibesarkan di kemaman.sebelum ini nenek saya penah menceritakan pasal natrah..katanya dia adalah kwn rapat pada natrah pada zaman anak dara di kemaman.. baru2 ini ada yg menemu bual nenek saya di kemaman..saya tidak sabar2 untuk dapatkan buku natrah untuk mengetahui jalan cerita yg sepenuhnya....saya sangkakan hanya lah cerita dongeng semata2..pada hakikatnya cerita ini sangat bermakna untuk negara.

siti nor balkis February 6, 2011 at 6:43 AM  

Assalamualaikum...datin, saya Siti Nor Balkis dari Sarawak. Tahniah atas kejayaan buku ini membuka minda saya. sejujurnya, saya mula mengenali Natrah ketika kes Lina Joy hangat diperkatakan dan ketika tu saya belajar di kelantan. saya berusaha untuk mengetahui kisah natrah ketika dulu. Alhamdulillah, saya menjumpai novel kisah natrah tapi, penceritaan tersebut tidak memuaskn hati saya. ketika balik ke sarawak saya telah bertanya kepada bapa dan datuk saya tentang Natrah. sejujurnya, mereka tidak pernah mendengar nama Natrah. bermula dari situ, saya mula tertanya tanya banyak perkara mengenai natrah. dengan buku datin yang menceritakan kisah hidup beliau setelah berada di belanda sehingga ke akhir hayat bersama fakta, banyak memberikan jawapan dan memberikan banyak pngajaran. secara peribadi, saya berpendapat banyak generasi sebaya saya tidak mengetahui siapa natrah terutamanya dari Borneo. saya berharap kisah natrah akan selalu diingati dan mengambil iktibar dari pelbagai sudut.

siti nor balkis February 6, 2011 at 6:44 AM  

Assalamualaikum...datin, saya Siti Nor Balkis dari Sarawak. Tahniah atas kejayaan buku ini membuka minda saya. sejujurnya, saya mula mengenali Natrah ketika kes Lina Joy hangat diperkatakan dan ketika tu saya belajar di kelantan. saya berusaha untuk mengetahui kisah natrah ketika dulu. Alhamdulillah, saya menjumpai novel kisah natrah tapi, penceritaan tersebut tidak memuaskn hati saya. ketika balik ke sarawak saya telah bertanya kepada bapa dan datuk saya tentang Natrah. sejujurnya, mereka tidak pernah mendengar nama Natrah. bermula dari situ, saya mula tertanya tanya banyak perkara mengenai natrah. dengan buku datin yang menceritakan kisah hidup beliau setelah berada di belanda sehingga ke akhir hayat bersama fakta, banyak memberikan jawapan dan memberikan banyak pngajaran. secara peribadi, saya berpendapat banyak generasi sebaya saya tidak mengetahui siapa natrah terutamanya dari Borneo. saya berharap kisah natrah akan selalu diingati dan mengambil iktibar dari pelbagai sudut.

ereina90 July 11, 2011 at 8:25 PM  

Assalamualaikum...sy zarina. sy amat tertarik dngan kisah Natrah dan kisahnya amat menyentuh hati apabila dibaca..saya ingin bertanya dngan datin dimana boleh sy dapatkan buku kisah Natrah yg datin tulis ni? saya benar-benar inginkanya dan saya ingin tahu jika saya boleh mendapatkanya secara online...Terima kasih..

Datin Fatini Yaacob August 9, 2011 at 8:06 AM  

salam untuk semua peminat2 saya - anda boleh meninggalkan komen anda di sini atau tinggalkan di wall saya atau inbox message di face book saya - fatini Yaacob.

Terima kasih untuk respon yang baik drp anda semua. Sdr semua boleh dapatkan buku Natrah : Cinta Rusuhan dan Airmata online drp Penerbit UTM.com